min lillasyster, hon kan hon!

Nån som kommer ihåg hur det såg ut när ni flyttade hemifrån? En salig blandning av ärvt, lånat och köpt på rea, känns det bekant? Jag var nyss och hälsade på min lillasyster, som flyttade hemifrån i somras, och jag blev riktigt imponerad - möblerna passade ihop, det var mysigt och hemtrevligt, och kyl och skafferi var organiserade och fulla med mat (!!!! - när jag först flyttade levde jag på te och nudlar, och köksskåpen såg ut därefter). Och jag hade inte ens trott att hon skulle bo mysigt, jag trodde inte att inredning var hennes grej överhuvudtaget! Ibland känns det bra att ha fel!

image154

image152


Nåt som jag har lyckats samla på mig, är en rejäl samling inredningsböcker. Nu står alla mina böcker på golvet i vardagsrummet i väntan på att jag ska få tag på begagnade Billyhyllor, och högarna såg så stora ut, så jag rensade ut en massa böcker, bland annat så rök nästan hälften av mina inredningsböcker. Det var så många som kändes förlegade och oinspirerande, jag kändes helt enkelt färdig med dom. Nu hoppas jag på att dom hittar nya hem, har bjudit hem systrar och kompis för att dom ska få ta för sig - det finns fördelar med att hitta sin stil och sin smak, i det här fallet mindre böcker att släpa på i nästa flytt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0