jullängtan och funderingar

Det är en liten tröst, att jag inte är den enda som redan längtar efter jul. Jag var på IKEA förra helgen, men blev besviken på deras pynt i år, det fanns ingenting som jag (som vill ha pynt i vitt och ljusrosa) ville ha. Åhlèns borde snart ta fram sitt julpynt, förhoppningsvis har dom nånting fint. Jag ångrar som bara den att jag inte köpte en ny adventsljusstake eller -"krona" där förra året, dom hade jättefina med luffarslöjdskänsla. Hoppas på en repris på dom i år!
Snart börjar alla julspecialer komma i butikerna - aldrig köper jag väl så många tidningar som i juletider! Drömhem & Trädgård är först ut, sedan kommer dom allihop - Bo Bedre, Vakre hjem, Lantliv... Bara för att nämna mina favoriter!
Nåt som jag brukar ångra varje år, är att jag är för sent ute för att köpa Blossas årgångsglögg. Därför blev jag väldigt glad för en nyhet i årets glöggutbud på systemet - en samlingsförpackning med tidigare års glögg i småflaskor. Redan på släppdagen kommer jag att stå och rycka i dörren på Systembolaget - i år ska jag ha tag på dom! Årets glögg låter också väldigt god, havtorn & kanel, får inte missa den heller.
Har redan planerat årets julklappsinslagning (nya teman varje år - förra årets var svart och vitt, året innan ljusrosa, året innan det blankt och matt vitt), det blir matta vita paket, med vita lacksigill, vita linsnören och etiketter, riktigt gammaldags (ser jag det framför mig), och passar väldigt bra under min gran, tills det är dags för utdelning hos mottagarna. Och innehålet i julklapparna har jag redan börjat jobba på.
Och vi har inte ens hunnit förbi Halloween, och det är över en månad till advent - känner jag mig rätt, så kommer jag att överdosera på jullängtan, så att när det väl är dags, så är jag tokless. Allt pynt brukar vara borta i mellandagarna!

image128
Pomerans (03), vildäpple (04), hjortron och armagnac (05), lingon och enbär (06) och havtorn och kanel (07) - låter mumsigt värre, den enda jag hann med var 05s, och den var god! Jag kommer att dricka glöggen ur dom här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0