jag ser nästan fram emot nästa gång jag ska flytta!

Mardrömmen varje gång jag har flyttat, har varit dom förb... boklådorna. Jag har haft böcker i mängder, och det har inte ens varit lätta pocketböcker, nej stora, tunga coffe table books (eftersom det mesta varit inredningsböcker), och sedan är det förstås alla dessa tidningar jag sparat (lägg dom i en hög, så känns det definitivt att dom en gång i tiden varit ett träd - tungt!). Nej, jag har inte uppskattat att bära böcker!

Men nu, har jag rensat ut sådana mängder böcker (jag vet inte om det är hälften, men om det inte är det, så är det inte långt därifrån), och sedan har jag gått igenom tidningar och rivit ut bara det jag gillar nu, så bok/tidningslådorna kommer att vara mycket färre nästa flytt. Jag tror att jag har rensat ut två papperskassar med tidningar (minst!), och satt in artiklarna i en pärm i stället (två pärmar, medräknat julnumren av Bo Bedre som jag gjort mig av med) - gigantisk skillnad! Jag hade tänkt köpa fyra Billy-bokhyllor, nu kommer det att räcka med att köpa fyra av dom låga i stället. Det blir billigare, lättare att bära (vid ev. flytt tex), luftigare... Bara fördelar!

Och eftersom jag inte tänkt sätta upp adventspyntet förrän jag är klar med utrensningen av böcker och tidningar, så har jag en alldeles utmärkt piska att få det gjort! Måste ringa Myrorna, dom vill kanske ha mina utsorterade böcker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0