jag handlar till städskåpet och tränar på lavendel

Visst är det märkligt - när man tar bort en massa saker, så hittar man genast andra saker som man måste ha. Jag stod inte ut med diskmedelsflaskan längre, och tvättmedelslådan kädes himla opraktisk, så igår gick jag på jakt. På Retro här i Nynäs hittade jag en gammal kaffeburk, som blev perfekt till tvättmedlet, och på Åsa & Årstiderna hittade jag en tvålpump i glas med gravyr, som var som gjord för diskmedel (att jag har ofärgat diskmedel skadar inte heller!) - det var som hittat! Och sakerna gjorde inte speciellt djupa hål i plånboken heller, och ser jättebra ut på sina platser.

Jag håller på att träna mig till att tycka om lavendeldoft (det känns som om lavendel och rosor hör ihop med vintage och shabby), och har köpt en doftpåse till linneskåpet och en handkräm, båda med lavendeldoft, och gissa vad?! Det är inte så illa! Jag hade sluppit detta problem, om jag bara hade gillat rosendoft, men tycker att det är ännu värre än lavendel. Jag gillar kryddiga dofter, eller söta (som bakverk och äpplen), men det känns tyvärr inte speciellt vintage... Däremot känns det jul, så jag får passa på under december!

Jag håller på att läsa om Laura Ingalls Wilders böcker om lilla huset på prärien, dom är otroligt trevliga, inte speciellt lika tv-serien (som jag älskade! Jag klev upp tidigt förra veckan och hittade en repris på tv - yay!), en dröm om man på minsta sätt har snöat in på gammaldags husmoderlighet, och skulle kunna fungera som handböcker om man skulle vilja ha en gård på landet. Det är väldigt mycket syende på lappar, så mycket att jag inte kunde låta bli att börja klippa lappar till mitt lapptäcke. Men jag kommer att behöva köpa mera tyg - jag behöver åtminstone dubbelt så många lappar, om jag inte vill att det ska sluta som ett docktäcke.

Och i förrgår hittade jag underbara julkulor, jag vet inte om jag kan kalla det fattigmanssilver, för dom är lika tunna som vanliga julgranskulor, men dom ser väldigt mycket fattigmanssilver ut, och var överraskande billiga - ett fynd, helt enkelt!

image137

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0