hemma hos mig

Har ni läst mig förr, så känner ni igen dom här bilderna, om inte - så här bor jag just nu. Jag har en del kvar att göra, men en del som jag känns rätt nöjd med också.

Mitt vardagsrum ser ut så här:

image1

Närmast fönstret syns den vita färg som resten av väggarna så småningom också kommer att få. Om rummet ser lite bart ut, beror det på att jag inte har köpt min "sommarmatta" än, jag tänkte sy ihop två svartvitrandiga mattor från Ikea till en stor. Bordet är ett loppisfynd, äkta 50-tal, och funkar bra tills jag hittar ett som funkar perfekt. Soffan är det dags att byta ut, den är ordentligt nersutten, och omöjlig som övernattningskvarter. Tanken är att jag ska köpa ett par resårmadrasser från Ikea, klä dem vita, sätta på hjul, och ösa i massor av kuddar.

image2

Fåtöljen borde vara 50-tal, och även omdet inte syns, så är den "skev" och asymmetrisk - perfekt passform för varje rumpstorlek! Den ska kläs om, troligen i svart/vitt, annars i bara vitt, får se vad som känns bäst när jag står i tygaffären... Bokhyllorna (de är två) är för små, och behöver tillökning, jag ska köpa en lägre variant att ställa bakom fåtöljen, och när jag hittar en som känns bra, så slår jag till på en till fåtölj. Ja, jag erkänner, jag drömmer om ett bibliotek, även om det bara är ena hörnet av mitt vardagsrum!

Hallen ser ut som följer:

image3

Det finns inget som stearinljus om man vill skapa romantik... Bordet är second hand, ommålat vitt, spegeln är från Indiska, ljusstaken är Ikea.

image5

Här hamnade ett gäng av mina tidningar (en stor svaghet!), lite skor, och ett fynd: min Diavoxtelefon, 20 kr på loppis, och snyggare än Kobran!

Sen hamnar vi i köket:

image41

När jag flyttade in, var väggen tapetserad i furuimitation - nu är det vitt, och mycket trevligare. Golvet ska bytas ut, antingen mot vitt laminat eller grå/vitrutigt linoleum, nu är det mörkbrun plast, och känns aldrig rent. Bordet är 50-tal med perstorpsplatta Virrvarr (älskar perstorpsplatta!), med vitmålade ben, och stolarna är plast och från Ikea.

image39

image40

Luckorna var mörkgröna när jag flyttade in, nu är dom vita. Handtagen på luckorna ska bytas ut, bara jag hittar dom rätta, micron är numera instuvad i skafferiet, och hur jag än plockar, så lyckas jag ändå ha en massa prylar på diskbänken...

Sovrummet, det behåller jag för mig själv, det är bara fyllt med nödlösningar. Mina planer för det, tänkte jag berätta om en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0