det blev mest tankar om hus

Jag älskar dessa plåthyllor, skulle gärna ha en, men kan inte se var den skulle passa in hemma hos mig. Om jag någon gång köper sommarstuga, så är den självskriven, och kanske i det hus jag en dag hoppas på att kunna köpa. Måste tyvärr säga, att husköp känns väldigt avlägset, dels funkar det inte med ekonomin nu, dels vet jag inte ens var jag vill köpa hus. Här i Nynäs finns många fina, men det är alldeles för dyrt. Hemma i Jämtland finns jättebilliga, men att flytta hem igen skulle kännas mer eller mindre som landsförvisning. Dalarna, Skåne, Småland har allihop fina, billiga hus, men jag känner inte en kotte där, så det skulle bli väldigt ensamt. Förhoppningsvis är jag inte singel den dagen jag köper hus, då skulle det inte göra lika mycket att flytta långt. Troligast är dock att jag fortsätter att bo själv, kanske Sörmland, på landet väster om Stockholm, det är inte så långt härifrån, och huspriserna är förhoppningsvis bättre. Ok, detta skulle handla om plåthyllor, men på senaste tiden har husdrömmar varit en framträdande del av mina tankar. Så här ser hyllan ut i alla fall:

image27

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0