mera pasteller blir det

Jag hade fattat ett beslut - rosa porslin osv i mitt kök, det funkar jättebra till allt det vita, och stämmer till alla stilar jag gillar, och med mer eller mindre framgång försöker klämma in i min lägenhet - vitt, lantligt och danskt, retro, orientaliskt. Men på något sätt har det blivit pasteller, i stället för bara rosa, och jag hämtade upp ett gäng godingar från förrådet, där dom av någon anledning har legat i åtskilliga år: mitt porslin från Åhlèns gamla servis "Inga" av Anna Livén, skål, uppläggningsfat, tekoppar, mjölkkanna och sockerskål i ljusblått. Då, när jag köpte porslinet, sörjde jag över att det inte fanns i knallblått, nu är jag oändligt glad över det. Så här ser kopparna ut (bättre bild kommer senare):
 
image31
 
Egentligen så är det inte så mystiskt var inspirationen till pastellerna kommer ifrån, har ni sett "Leila bakar" på TV4+ (och innan det "Leilas mat"), så vet ni precis. Köket är inrett med underbara prylar i pastell, inget matchar nånting annat, men tillsammans är det fantastiskt - så vill jag ha det! Men med en vit bakgrund, i stället för hennes nougatfärgade. Mumsigt värre!

Förra helgens "Leva & Bo"-bilaga (till Expressen) var så bra, helt ägnat åt sommarhus i vitt och rosenmönster.

image32


image33

image34


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0