bra saker, fast inte till mig...

Jag var till IKEA igår, skulle ha Pokal vinglas (som Duralexglas fast på fot, ungefär), men dom hade precis tagit slut, väldigt typiskt (det börjar kännas som en trend, en ovälkommen sådan), men jag köpte en stor glasburk med lock, väldigt trevlig, fast jag vet inte än vad jag ska stoppa i den.

Idag var jag och kollade på Hemtex, dom hade mycket trevliga saker där, mycket rosor, spets och virkat, mycket jag ville ha, och dessutom halva priset på allt i butiken. Tyvärr krånglar a-kassan, och jag hinner inte få pengar innan deras rea slutar, väldigt typiskt. Men jag köpte en bricka med muffins, väldigt trevlig, perfekt i mitt kök, och bara 15 kr.

Hela gårdagen höll min kompis, Malin, på att surra om en sak hon köpt på en loppis, som bara skrek "mig" över hela sig, men hon ville inte säga vad det var. Förrän i slutet av dagen, då hon till sist beslutat sig för att behålla dem själv. Och idag följde jag med och hämtade dom - dom sötaste små dessertskålar man kan tänka sig, i rosa pressglas, helt underbara, och väldigt "mig" - jäkla människa... Den här gången var det inte tanken som räknades.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0