listiga ströare

Jag håller precis på att måla om listerna på mina köksskåp (jag har skåp från ca 50-tal, utan knoppar/handtag, men med lister man drar upp luckorna med), jag lämnade dom träfärgade när jag målade luckorna vita i julas, men har funderat på saken ett tag, och nu blir dom vita. Märkligt nog, så blir inte skillnaden så stor, men eftersom jag lyckades kladda vitfärg på trälisterna, så blir det ändå bättre.
I "Leila bakar" anväder Leila en så smart ströare till pudersockret, och jag har trånat efter den ett tag, och igår fyndade jag en egen ströare på loppis för 15 kr. Den är i plåt, en liten burk med handtag, och känns definitivt 40-50-tal, och jag gillar den mycket! Å vad loppis är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0