leila bakar

Hade någon av er, som jag, en del funderingar över "Leila bakar"? Mina rörde sig runt dom underbara handdukarna, och huruvida det kommer en bok, och jag hittade svar på en massa frågor, så här säger hon:

Svar....
Hittar man ingen butik som säljer baguetteplåtar kan man använda en veckad bakduk så att det går upp som vågor mellan baguetterna istället.
Och det går bra att grädda dem på vanlig plåt också, de blir kanske lite platta i botten men det är ju ingen katastrof...
De pastellfärgade tårtfaten har jag köpt i London av märket "Rosanna", det vågiga kommer ifrån Lisbeth Dahl och det höga munblåsta glasfatet hittar man på Svensk Slöjd på Nybrogatan.
Mina fina keramikskålar kommer ifrån Gerbera (ett franskt lergods tror jag).
Mitt rosa förkläde har min väninna sytt upp till mig, så det finns bara ett än så länge.
Blommiga förkläder och handdukar har jag köpt på Cath Kidston
www.cathkidston.co.uk som är en av mina favoritbutiker i London.
En Kitchen aid bakmaskin hittar man i en köksaffär och jag använder den mindre modellen som är anpassad hemmaköket. Mina kläder kommer ifrån DAY, HM och ibland något fynd från utlandet.
Till sist, Yes box, det kommer en härlig bakbok snart. Håll ut! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0