kommer jag att bo i ett miniatyrIkea?

Jag kom just från Ikea, lånet blev okejat, så det var helt lysande. Jag köpte en del där (pokal vinglas - äntligen, klösmöbel till katterna - så på tiden, ljus, vägghyllor, bordsben....), men ska beställa resten - säng, bokhyllor, madrasser som ska bli soffor. Det känns som om min lägenhet kommer att bli som ett mindre Ikeavaruhus, men samtidigt är det basprylar (sängen och Billyhyllorna skriker i och för sig Ikea, men soffan blir en egen konstruktion, vägghyllor är vägghyllor, oavsett fabrikant, och sybordet ska täckas av symaskin och diverse syattiraljer, så det blir inte så Ikea, hoppas jag), sedan ska jag in med loppisfynd, och småsaker som skriker fransk-dansk lantstil och sommartorp och jag. Det är tanken i alla fall.

Kommentarer
Postat av: jessicapersika

jag kom ihåg någon som tyckte att bara vitt blev en aningens tråkigt för ngt år sedan. Tur att tycke å smak ändrar sig, för det kan aldrig bli fel tycker ialla fall jag. I love it! Synd att gubben inte håller med mig. Vita trä golv i hela huset får honom att gå i taket, vita väggar överallt likaså (tack för snygga fond tapeter, som han me är skeptisk mot, what a man!!!) Men man smyger in vitt så funkar det. Dessutom när vi är inne i mormors-fasen med blommor, pasteller å så, så är ju det bra.

2007-08-19 @ 06:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0