jag visste att något bättre skulle komma!

Kommer ni ihåg det runda (soff)bordet jag trånade efter, det RANGLIGA bordet, jag blev snuvad på i sudden death? Kommer ni ihåg att jag sa att det skulle komma något bättre? I dag var jag på Retro, mest för att kolla om mina bokhyllor redaqn blivit sålda, det hade dom inte (dom hade inte ens blivit framplockade - det var FULLT därinne), men däremot fick jag betalt för dom redan nu. Och så fanns det lite ditt och datt som helt klart var köpvärt, vad som kändes mest brådskande var ett litet runt pelarbord, och då det kostade en hundralapp, så slog jag till. Gratis hemkörning, därtill, så var det ett bra köp! Sedan var jag förstås tvungen att köpa vitfärg NU, så där gick drygt en hundring till (kollade upp väggfärgspriser också - det skiljer sig en del på olika butiker), men det betyder att jag kan börja måla om det när det kommer ikväll. Hurra!

Fick en gammal Ikea-vägglampa på jobbet igår också, inte så snygg nu, med fot i furu och hemsk skärm (skärmen fick inte ens följa med hem, den åkte i papperskorgen ögonaböj), men foten är fint kurvig, och kommer att bli jättefin vit, och med en ny skärm (har inte Åhlèns vita skärmar med broderat monogram?), så kommer den att bli lysande (ha, ha, ha) i min kommande "biblioteks/läs"-hörna, matchad med vad som kommer att bli en vit fåtölj, vita bokhyllor, och kanske ett litet bord (i vitt, förstås). Och dom nya sofforna, och bordet, förstås.

Hittade ett par gamla örngott på en loppis också, de blev ett par kökshanddukar (eller bröddukar, kanske, dom är rätt tunna), och så kommer de att bidra till lapptäcket jag samlar tyg till. Det är precis den färgskalan jag strävar efter på mitt lapptäcke, men jag vill ha vitt som bas, inte ljusblått.

image92

Kommentarer
Postat av: hanna

guuud vilket fint tyg, vilket himla fynd! synd att det inte var en större bit!

2007-09-10 @ 18:16:14
URL: http://www.ihanna.nu/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0