drömmar och fria fantasier

Första delen av lönen kommer idag (jag får den i tre delar (eller från tre ställen) den här månaden - idag, på måndag och på torsdag), jag har jobbat rätt mycket i sommar (även om det blev ny månad mitt i vikariatveckorna), hoppas att det märks på lönen. I så fall (håller tummarna hårt) kan det bli en "Franske stemninger", längtar efter att äga den boken. Ska också, troligen, till Retro en sväng, och Åsa & Årstiderna, och Blomsterhuset - på Retro såg jag sist jättefina pressglasassietter, som jag hoppas att dom har kvar, och så ska jag kolla efter Billyhyllor. Åsa & Årstiderna och Blomsterhuset har alltid fina saker, det svåraste är att inte gå därifrån med mycket mer än plånboken tillåter (även om det händer...).

Har mer eller mindre målat klart köksskåpslisterna, det blev riktigt bra, men något som förstör intrycket är jordens fulaste luckknoppar/handtag - klossar i furu, som inte ens ett lager färg kan rädda. Helst skulle jag vilja byta ut dom mot fina knoppar, men jag är värdelös på att spackla, och det är två hål borrade i luckorna, så jag får leta handtag som passar i stället. Under tiden funderar jag på att helt enkelt knyta handtag av band/snören - allt för att slippa klossarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0