brocante home

Har ni inte upptäckt Brocante Home bland mina länkar - ni måste ta en kik! Helt fantastisk blogg om vintage-inredning, snygg blogg, vackra bilder, bra idéer... I min vita dansk/franska drömbostad, finns det definitivt plats för lite vintage också, och här hittar jag massor av rätta sortens inspiration. Nu idag hittade jag (och skrev ut) The Vintage HouseKeepers Planner, otroligt vacker, och med massor av inspiration. Jag var ju tvungen att köpa en ny pärm att ha den i också (den måste bara kläs om, jag köpte billigaste, som tyvärr inte är speciellt snygg...), och ett gäng plastfickor, jag har en känsla av att kalendern kommer att fyllas på eftersom, och det krävs lite plastfickor -  jag gillar när man får en "bokkänsla", med fram- och baksidor, inte bara sidor i en pärm. Dessutom kan man köpa böcker och prylar på bloggen, allt med den rätta känslan.

image75 image76 
image78

Bara ett smakprov: behöver vi alla inte inventera vårt kökslinne?

Och jag vet inte om jag törs rekommendera en av min favoriter när det kommer till vintage, då kanske jag får massor av konkurrenter på loppisar och Tradera... Ok då, bland det bästa jag vet är gamla "Evas kalender", helst från före 70-talet, massor av tips och underbar layout, och fortfarande möjlig att fynda. Är det förresten någon som har någon gammal som den vill bli av med - skriv en rad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0