är det det här som kallas lycka?

Syrran kom förbi med symaskinen igår kväll - hurra! Sydde foder till fyra stickade väskor (varav en har legat lääänge) framför tv:n. I morse kunde jag inte ligga kvar i sängen, vid åtta började jag sy, det hann bli en broderad väska (ihopsyning och foder - foder gör underverk, från några tygbitar till en riktig väska!), samt foder till 1½ väska. Jag har hur mycket som helst tillklippt, det är bara att sätta ihop. Vore mycket glad om det gick att skippa sick-sackningen, men då blir hållbarheten tyvärr sämre. Sick-sackning är inte en kreatörs bästa vän! Tråååk! Jag köpte lite tyg på Åhléns i Haninge igår också, mitt förråd håller på att tunnas ut, och håller verkligen på att kännas gammalt - jag har använt av det mesta, jag är i stort behov av nytt blod. Egentligen skulle jag behöva raida Myrorna (å, varför köpte jag inte mer tyger när jag jobbade där?), gammalt är roligare än nytt, och billigare. Behöver band och spännen o dyl också. Jag har bara en sak att säga - läs Cilla Ramneks "Väskor" på egen risk, inspirationen är omedelbar och intensiv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0