tänkte posta bilder...

Tog bussen till syrran igår, tänkte låna digitalkamera och dator och posta lite bilder. Tyvärr mötte jag hela familjen i dörren, på väg till pulkbacken, så det sket sig. Enda bra, var att jag hann handla och åka på samma bussbiljett tillbaka, så nånting vettigt blev det av dagen ändå.

Virkade en amigurumi i helgen, en rosa hund, men den blev rätt ful, inte alls på samma gullighetsskala som amigurumis som visas på nätet (ok, den var bättre än en del, men sämre än många). Men det var ett första försök, dessutom på frihand. Har dock inte låtit mig avskräckas, håller på med en ny. För sådär 1½ år sedan virkade jag en kiss-och-bajs till lillasyster, nu ska göra ett par nya, amigurumi-style. Halvvägs klar med Poop.

Idag gör jag ett tappert försök att lura in våren till min lägenhet, ner med gardinerna (ljus!), bort med rat, fram med vårfärger (rosa, vitt, och möjligtvis lite grönt), städa. Var tvungen ut och köpa blomjord och skurmedel - kan inte fatta att jag skurar så sällan, att jag inte ens märkt att det tagit slut. I fem månader har jag försökt få ägaren till mina gamla köksmöbler (jag lånade dom, med stor tacksamhet, tills jag köpte nya i november) att hämta nämnda möbler, utan resultat. Nu står dom och skräpar fulla hallen, och STÖR. Samlar damm, tar plats, gör att det känns mörkt som graven en midvinternatt. Måste tydligen anstränga mig mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0