jag lever!!!!!!!!!!

Men stundvis är det nätt och jämnt. Förkylning måste vara den värsta sjukdom man kan ha - man mår så jäkla risigt, det håller i sig hur länge som helst, och det är ingen som tycker synd om en (det är ju "bara" en förkylning). Men jag är i alla fall någorlunda på benen, och får lite gjort.

De fantastiska garnerna jag köpte på Nysta sist (rosa/grått Noro Korchoran och rosa/multi Colinette mohair), som jag trodde aldrig skulle bli något, har faktiskt blivit något: två mycket snygga kuddframsidor till soffan. Eftersom rosa, svart och vitt är de färger jag helst inreder med nu, så passar de helt perfekt, och så syns det hur fint garnet är, eftersom det helt enkelt är en enda slät yta (inte helt olikt en målarduk) och inget krångel och finesser. Det blev garn över (men inte tillräckligt för fler kuddar), så jag funderar på att sticka en lampskärm i spets (att spänna över en trådstomme) av Colinettegarnet, och så vet jag inte riktigt vad resterande Noro ska bli. Nåt trevligt i alla fall, är tanken.

För övrigt så svänger jag mer åt inredning än stickning just nu, så jag spenderar inga förmögenheter på garn för tillfället (har inga förmögenheter...), men att kombinera stickning och inredning fungerar. Ska kolla bokus, om dom har några bra "sticka för hemmet"-böcker. Annars skadar det inte att jag köper annat än stickböcker, dom har blivit väldigt många fler i min bokhylla, medan mina andra "avdelningar" fått stryka på foten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0