en impulsshoppares bekännelser...

Var in till Stockholm en snabbis igår, skulle bara in på Pressbyrån på Centralen för att se om nya Knit.1 hade kommit. Vilket den inte hade. Så jag tänkte bara prova på Nysta också, och där fanns den. En shoppare med karaktär hade då betalat den (priset sänkt till 70 kr - bra!) och åkt hem. En impulsshoppare plockar sedan på sig ett gammalt nummer VK, två härvor Noro Kochoran (rosa/grått, jättesnyggt) och en härva Colinette Mohair (rosa/ljusgrön/ljusturkos), för sammanlagt drygt 500 kronor. Garnen var från 30%-korgen, så de var ett fynd, men egentligen hade jag behövt köpa mat-toapapper-kattsand (de vanliga livsnödvändigheterna det vill säga) för pengarna. Och grejen är, att jag kommer förmodligen aldrig att sticka något av garnerna, för att dom var så väldigt vackra i sina härvor, bredvid varandra, så det är troligen så de kommer att sluta sina dagar - i mitt garnförråd, tillsammans, ostickade. Borde ha stannat hemma i Nynäs....

Skickade mitt sista paket igår, funderar på att skicka ett litet bonuspaket, med ett par pärlmuddar. Får se om jag kommer mig för att sticka ett par.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0