inviger ny kategori

Nu blir det en ny kategori!

Har sytt lite på väskor i förmiddags, innan den vita tråden tog slut. Då sydde jag en lila/svart "goth-ig" väska i stället. Har varit och fyllt på trådförrådet nu, sytråd är alldeles jäkla dyrt på syaffären! Jag funderade ett tag på att åka in till IKEA bara för att köpa billig tråd (med det billiga priset på SL skulle det nästan vara värt det), men det kändes för jobbigt. Men nästa gång ska jag definitivt köpa på mig ett lager. Köpte också ringar o dyl för att sy klart min "pås"-väska. Jag såg en sådan på Indiska, med helt fel tyg, och lite väl dyr. Så jag köpte tyg på Åhlèns och sydde en egen. Men nu börjar kostnaden snart komma upp i vad Indiska-väskan kostade (jag kommer absolut inte att tjäna mer än högst en femtiolapp på att sy själv), , men den blir snygg, som jag vill ha den. Kanske lite väl höstig för det här sommarvädret, men snygg.

Var in till sta´n (alltså Stockholm) igår men kompis Malin, skulle handla en massa kläder. Kom därifrån med tre linnen, sex par sockar, ett par byxor och ett par Vans-kopior från Din Sko (och jag som inte ens gillar Vans... Jag gjorde inte det innan i alla fall). Och en höstjacka för halva priset (dvs 300:-). Allt till en kostnad på 1500 spänn. Och jag köpte billiga saker! Hur gick det till?

Köpte också två tidningar, Knit.1 och Cutting Edge, som jag ångrat förut att jag inte köpt den. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den, lite väl amerikansk för min smak. Samtidigt får man vara glad för det lilla, sticktidningarna blir fler, men bra sy- och customizing-tidningar lyser med sin frånvaro. Tänk om Sick Sack (på TV4+) kunde göra en tidning! Det blev ju en tidning av Äntligen Hemma, så tanken är inte orimlig.

Och så har jag sytt kläder till mig själv! Tro mig, detta händer inte varje dag. Eller snarare - det händer aldrig! Jag hade en gardinlängd, 1960-70-tal, i blått, turkos och vitt, som väntade på att hängas upp på väggen. Eftersom detta aldrig hände (fel färger), så kom jag på, som blixt från klar himmel, att det var ju en kjol som bara väntade på att hända. Snäv över höften, och så en rynkad, vippig, strax-nedanför-knät-lång kjoldel. Riktigt nöjd blev jag (trots trassel och jäkelskap), hade jag gjort den i stl S eller M (eller t.o.m L) skulle den vara helt fantastisk, nu är den i stl E (som i Enorm, som jag alltså), men jag känner mig fin ändå i den. Om jag inte tittar mig i speglar och skyltfönster. Kom i alla fall fram till att detta måste bli min sista enorma sommar, nånting måste hända, punkt slut. Mindre kläder är snyggare, kräver mindre tyg och garn, och mindre kroppar är mindre varma och mår (oftast) bättre. Har jag sagt detta förut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0