envis som synden...

Ett av Jungfruns mindre sympatiska drag (vid fel tillfällen) är deras envishet. Det kan vara positivt också, tex när man måste repa upp sin andra pärlmudd för andra gången, för att den blev tillräckligt mycket större än den första för att det ska vara störande. Jag måste alltså sticka om det fanskapet en gång till. Det blir mindre och mindre underhållande för varje gång...

Har börjat sticka ett par sockar i Regia i stället, röd/rosa/orange/gul-randiga. Har tänkt göra det ungefär det senaste året, men tjockleken (tunnleken) på stickor och garn har varit lite avtändande (hittills har jag hållit mig till raggsockar), men nu jäklar. Stickar sicksackiga skaft, fungerar jättebra till garnets inbyggda randighet, och det känns gå fortare än vad det gör. Får se hur fort det går när jag kommer till foten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0