shop ohoj!

Har varit in till Stockholm, främsta anledningen var att kolla nyöppnade Marias Garn på söder. Kom därifrån med fyra härvor egenfärgat alpackagarn i ljust blågrönt och några maskmarkörer till min SP.
Hamnade i gamla stan också, köpte ett par härvor blått/brunt/grönt alpackagarn på Anntorps väv (?). Och så blev det ett gäng tidningar, bla Vogue Knitting, och en present till till min SP.

Fick brev från min hemliga bortskämmare idag, hon lade mitt senaste paket på lådan den 8:e, men det var i Japan, så det tar väl några dagar till.

Har fortfarande inte fått någon IK, skrev till deras kundtjänst, och tydligen kan frakten ta upp till 8 veckor, och dom skickade vinternumret den 4:e januari. Skickar dom via månen, är då min fråga.

Loop-d-loop var så bra! Så många saker i den jag vill göra, bla en cardigan/kofta/jacka, enbart bestående av flätor. Lätt arbets- och tidskrävande. Alterknits var sådär. Lite nya idéer, men dom flesta av dom idéerna har jag redan haft. Några kanske-projekt, men den skadar inte att ha i stickbiblioteket. Det var på tiden att köpa lite böcker med mönster, och inte bara skönlitteratur och runtomkringböcker om stickning. Jag behöver idéer till de nystan som på något mystiskt sätt anhopat sig i skåpen! 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Visst är det trevligt hos Marias Garn! Skulle kunna bosätta mig där.
Det låter ju som att du fick med dig en massa trevligt på Stockholmsresan. Jag vill också shoppa garn, men måste lägga lite band på mig... Jag har dock ett presentkort på Nysta på 600:- som bara väntar på att bli utnyttjat!

2006-02-14 @ 11:26:43
URL: http://katarinawiberg.blogdrive.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0