lite besviken blev jag...

Sprang som en skållad hare för att hämta ut mitt stora brev, hur förväntansfull som helst. Blev lite lätt besviken när det inte kom från Japan. Blev å andra sidan lite glad när det kom från Nysta, de garnnystan som fattades för att få min tröja klar. Och nu i förmiddags stickade jag klart den, så när jag kommer hem så ska den sys ihop. Spännande!

Så nu kan jag börja med ett nytt, större projekt. Vet inte vad, dock. Letar efter ett tröjmönster som matchar det garn jag har, funderar på om jag ska sticka en kablad väst ur nyaste Vogue Knitting (det måste stå fel garnmängd i beskrivningen, annars slukar västen mer garn än en tröja med ärmar och allt, ett svart hål för garn, månntro?). Letar också efter mönster på en "shrug" (vad säger man på svenska?), gärna i spets, där sju nystan à 50 gram (85 m/nystan) ska vara precis lagom. Det finns en fin i Knitty, men jag tror inte att garnet räcker. Hoppas som sagt på IK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0