ett inlägg till idag blev det...

Är det bara jag, eller är det väldigt mycket modebloggar just nu? Med mycket inlägg av typen "det här har jag på mig idag". Vilket inte behöver vara fel, jag är lika modeinresserad som stickintresserad (ok, inte just nu kanske, men i vanliga fall, när jag bara har ett intresse och inte en besatthet), men jag tycker att en outfit ska vara ett bidrag till världen för att förevigas så, och "jeans från h&m och tröja från jc" är kanske inte så fashion forward. Men, som sagt, det finns bra avarter också (kolla länklistan för ett par exempel).

Pengarna brände i fickan idag. Det var inga stora summor, men förnuftet ville inte lyssna på argument av typen "spara ihop en hög och åk och garnshoppa (behöver bla merino aran, remember)", eller "spara till Marocko (ska nog till Marocko i sommar)". Pengarna ville användas, och fast jag försökte fresta med tidningar (älskar tidningar), inredning, smycken, mm, så hamnade dom till slut i garnaffären. Det blev fem rosa nystan Dream (till en hundtröja i spets med liten volangkjol) och fler nystan Feeling, två lila, två mörkgröna, samma färger som senast. har kommit fram till att garnförrådet behöver MÅNGA nystan av varje färg/sort, oavsett vad de ska bli. Jag tänker inte bli sittande med fler projekt, där garnet tar slut mitt i. (Lära sig av sina misstag? Kors i taket...)

Märks det förresten att jag gillar parenteser?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0