days of my life..

Har en halv socka kvar (i Crazy, randigt i grönt/brunt/gulbeige - det höstigaste jag hittade, trevligt sockgarn, inte så roliga färger, tyvärr) till Saras "tack-för-att-du-spelar-in-skivor"-sockar, stickar på högsta växel så att de ska bli klara, så att jag kan sticka något roligare.

Som min tröja, som har legat medan jag har stickat sockar. Har ändå kommit sådär 1/3 på framstycket. Hoppas att garnet ska räcka, mönstret sa 8 nystan, jag har 10, men oroar mig. Hoppas att ärmarna drar pyttelite, annars måste jag ut på garnjakt. Vilket vore väldigt ovälkommet.

Min tatuering kliar vansinnigt, den har sårskorpa som fjällar, och jag får inte klia tillbaka. Vansinnig, I tell you! Ska försöka posta en bild på den, när den bllir sitt snygga jag.

I den här SP-rundan ingår ett "snail-mail", som jag skickade igår. Kunde inte låta blli att lägga i något extra, hittade ett kit på Accessorize, för att sy en egen blombrosch, så den skickade jag med. Hoppas att hon tyckte att den var lika söt som jag tyckte.

Var till Farsta i helgen, kunde naturligtvis inte låta bli Ljungqvists garn. Tyckte att dom hade lite tråkigt sortiment (förra gången hade jag inte varit på Nysta, Wincent m.fl. - då kändes den betydligt roligare), men köpte lite sockgarn (kommer inte ihåg märket), ett nystan illrosa, ett lilamelerat, som kommer att bli randiga (jag lovar, jättesnygga!) sockar. Gick därifrån med pengar i plånboken, det ni! Fick råd med lunch i stället, åt sushi (vegansk, of course), som jag längtat efter länge. Sååååå gott!

Måste börja spara pengar till symässan, att döma av tidigare rapporter därifrån, kan man hitta riktiga godbitar där.

Interweave Knits har inte dykt upp än, dags att höra med dem om den försvunnit i posten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0