ändan ur vagnen

har jag fått, och stickat klart systerdotter Wilmas sockar, börjat på hennes halvvantar/muddar, stickat klart Tildes sockar (det blev två par över, som jag gav bort - stl 6 år passar tyvärr inte på mina fötter), stickat klart rosa spetsvolanghundtröja (tänker i sinom tid sticka matchande muddar), har bokat in dator på biblan för översättning av pärlstickningsmönster till min SP, helt enkelt styrt upp saker i stort behov av uppstyrning. Sen kan jag göra bara sånt jag VILL göra, i stället för trista beställningar. I och med att jag jobbar min sista vecka den här veckan, så ska jag lägga en massa tid och energi på mina stickböcker, jag har satt deadline till nu i vår (lite vagt datum, jag vet, men före sommaren i alla fall).

Bellsleeved shrug är klar, har den på mig just nu, men trots att jag gjorde den en hel del längre än beskrivningen, så känns ärmarna för korta, så jag ska förlänga dem lite. Har kvar ett par nystan, så det ska inte vara några problem.

Fick S´n´B Chrochet, For the love of knitting och Pa Jinglebob förra veckan. Jag virkar så gott som aldrig nu för tiden, men det kan ändras efter S´n´B Chrochet. Den är skriven i samma anda som de tidigare böckerna, och innehåller alltså en hel del kul saker. For the love of... har jag bara bläddrat i, men den bäddar för en massa trevlig läsning, hade bara önskat att det hade varit lite mönster också, det är många bilder från 40- och 50-tal på diverse tröjor och dyl. Pa Jinglebob var kul, om en sheriff som räddar staden med sin stickning, visa den för barnen, så inser dom också vad det är praktiskt att kunna sticka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0