väst, sommarstickning, sp8....

Är färdig med min blågröna alpacka-flät-väst/slipover ur VK, tokstickade igår. Känns rätt nöjd, kommer ev att sticka om resårerna runt hals och armar, de känns lite snåla, men annars blev den snygg. Rätt långt från originalet, som var i lila/orange. Blir snygg till jeans och vit skjorta/långärmad t-shirt.

Vet inte vad jag vill göra nu, garnförrådet börjar glesna, det börjar bli mest udda nystan. Har fortfarande ett gäng grågrönrosa Feeling, som ska bli något, men vad? Har garn till ett par sockar, men det börjar vara dags att lägga sockar på hyllan för i vinter (även om vintern verkar vägra ta slut). Och så börjar problemårstiden sommaren närma sig - man blir inte så sugen att sticka på sommaren, särskilt som jag helst inte stickar i bomull om jag kan undvika det. Just call me wooly!

Har anmält mig till SP8, förra omgången var så trevlig, att jag inte står ut med att inte få vara med om nästa. Oväntade presenter är dom bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0