petig? jag?

Stickade om resårkanter runt ärmar och hals på min flät-väst/slipover igår, fördubblade ungefär antalet upplockade maskor, och resultatet blev hundra gånger bättre, och jag känns helt nöjd med västen. Det är egentligen det bästa med stickning (jämfört med tex stenristning) - ingenting är oförändringsbart. Det går alltid att repa upp och göra om. Det är nånting riktigt bra, särskilt när man har perfektionisttendenser ibland.
Skulle nästan önska att dom tendenserna stack upp huvudet hemma ibland också, särskilt när jag vadar bland dammråttor och kattsand.... För grejen är att dammråttor inte stör mig speciellt (även om det är snyggare utan), däremot rörighet... Men när det är alldeles nystädat, då önskar jag ibland att jag var mer som Monica i Vänner, så att det var så fint hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0