fullträff!

Jag hämtade ut ett par nya böcker härom dagen, Knitting rules! av Stephanie Pearl-McPhee och Greetings from Knit Cafe av Susan Mischer, och som tur var, så var båda två fullträffar. Jag har bläddrat genom den senare, och gillar vad jag ser, och törs inte börja med den förra, för då vet jag att jag fastnar i den, och det hade jag inte tänkt, inte än. Jag sparar den för någon dag då jag har stickabstinens, då tror jag att den blir alldeles utmärkt.
Jag köpte nya Vogue Knitting, den kändes riktigt vårig, och hade många trevliga saker, nånting kommer jag säkert att göra.
Och så har jag haft ett allvarligt samtal med mitt samvete. Mitt svaga jag, det som faller för lustfyllda upplevelser (vare sig det är choklad i munnen, eller mjukhet i händerna), älskar riktigt bra ullgarn, alpacka, merino, blandningar med silke och kashmir. Mitt moraliska jag (det som är vegan) säger att ullindustrin är lika jävlig som kött- och mjölkindustrin, säger NEJ till ull. Det verkar som om moraljaget segrar, och jag lägger ull på hyllan (jag vill gärna kunna se mig själv i ögonen). Nån som har några bra tips på icke-animaliska garner? Som det här soysilk garnet tex - nice!

16274-43




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0