SEX!

Inte så barnförbjudet som det låter - var på en rejäl Stash Enrichment eXpedition (SEX, duh!) igår, hittade fyra nya stickbutiker på norra sidan om Drottninggatan, och spenderade dryga tusenlappen på underbara garner och sticktidningar (hur hopplöst är det inte att hitta sticktidningar i affärerna? Inte ens press-stop har något att erbjuda). Ett nystan lilagröntvinrött eskimå till ett par vantar (garnet tog slut med en tumme kvar!), ett nystan grönt dream mohair till min evighetssjal (jag har inte stickat en evighet, den har legat i en evighet - jag får inte tag på rätt garn!), den mörkare gröna är fortfarande omöjlig att få tag på. Så köpte jag Rowan-garn på Wincents (dyra men underbara, ett cashsoft, ett kidsilk), till ett par Mrs. Beeton som jag hittade i nya numret av Knitty, rosa ullgarn på Nysta, Noro Kureyon-garn på Garnbutiken, tjockt yllegarn på extrapris på Ljungqvists i blandade cerise nyanser, lite av varje helt enkelt. Det märktes förresten när jag packade upp vilken som är min favoritfärg - många rosa nystan! Vet inte vad jag ska göra med det mesta, väntar på en blixt av inspiration. Att köpa minskar dock inte vill-ha-lusten, skulle kunna åka in idag igen och göra av med minst lika mycket till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0