rosa blir det...

Har stickat mig öm i axlar och handleder, kanske inte så myckat på grund av mängd, som på grund av koncentration. Har stickat ett par Mrs.Beeton, http://knitty.com/ISSUEwinter05/PATTmrsbeeton.html.  Inga krångligheter i sig, och borde ha varit hur snabbstickat som helst, men kidsilk på strumpstickor (dessutom ett nummer för tjocka för mig, och jag hade inga som var lagom) är inte att leka med. Dels att få tag på maskorna, dels att hålla dem på stickorna... Många fula ord blev det! Men de blev söta värre, ljusrosa cashsoft och mer cerise kidsilk och guldpärlor, men lite stora i ribbstickningen(för tjocka stickor för mig, jag sa ju det nyss...). Funderar på att göra ett par svarta och gråa, kanske i lite billigare garn.

Håller på med en punk rock backpacker ur Stitch´n´Bitch, en med apmotiv, men rosa i stället för grön. Och den har också en tendens att jäklas med mig. Trots att jag mätte, så blev sidokanten för kort, när jag skulle ta upp stygnen och börja om, så klipper jag upp maskorna (vilket iofs gjorde att jag kunde lägga till de saknade centimetrarna), och när jag ska sy på framsidan, så matchar inte hörnen varandra, så ännu mera upptagning av stygn. Och för en gångs skull syr jag tydligen hur tätt och hållbart som helst. Dessutom ser väskan än så länge grymt ful ut, men det gör för det mesta allt jag gör, för att bli bra på slutet. Så jag hoppas att det blir bra... Färgen är i alla fall snygg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0