Kool-aid!

Efter att ha legat bland stickgrejorna i ett år, så har jag äntligen använt mig av kool-aiden jag köpte förra julen. Kul grej, definitivt. Blötlägg lite garn, blanda lite färger, kör i mikron - klart! Ett paket Tropical punch, ett paket Cherry och en knivsudd Grape i en liter vatten blev en ljus korall. Kanske inte vad jag tänkt mig (jag siktade mer åt vinrött), men helt godkänd. Vet nu att jag vågar ha i mer kool-aid i vattnet, och lite mer grape behövs för att mörka ner färgen. Färgen i vattnet är inte samma färg som garnet slutligen blir, garnet blir mycket ljusare. Nu ska jag bara leta reda på ett spetssjalmönster, så ska det bli sticka av!

Anmälde mig nyss till Secret Pal 7, den internationella varianten på Nordisk hemlig vän, som jag var med på i våras. Ska bli så kul! Har sett paket som en del har fått - helt fantastiska!

Ska in till Stockholm nu, på garnaffärsjakt. Fast jag har varit i Nynäshamn sedan i april, så har jag bara hittat en enda, Ljungqvist´s i Farsta. Kompisar säger att de snubblar över garnaffärer överallt, jag hittar ingen... Nu ska jag som sagt ut och leta, beväpnad med adresser och karta, som värsta orienteraren. Ska inte förköpa mig...

Håller på med julklappar till systerdotter, de åker till Jämtland i morgon eftermiddag, och jag är inte klar. Håller bla på att sy en dockoverall som lutar åt att bli fruktansvärt ful (mer till sopkorgen än till dockorna), ska sy lite mer på den innan jag fattar beslut.

Kommentarer
Postat av: Veronika Rushton

Hej!
Det finns jättemånga stickbutiker i stan.
3 i Gamla Stan som jag känner till.
En vid Odenplan.
Åhlèns, har garner,blandat ull och skolgarn,som jag är helt nöjd med eftersom jag har ett projekt nu, att virka ett överkast.
Södertälje har två butiker.
Luntmakargatan.50 har en butik.
MVH
Veronika

2008-01-04 @ 18:44:11
Postat av: malin

Tack för tipsen! Jag har också hittat till garnaffärerna i Gamla stan, på Odenplan och på Luntmakargatan, dessutom till ett par på Hornsgatan, en vid St Eriksplan och en på Rosenlundsgatan på söder. Men det finns ännu fler vet jag, det gäller bara att hitta dom!

2008-01-05 @ 09:18:20
URL: http://malinmaskros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0