filta eller inte filta...

det är frågan, det. Har stickat klart Punk rock backpack, mot alla odds krånglade inte sista framsidesbiten minsta lilla, trots intarsia-apa och allt. En hel massa trådar att hålla reda på, javisst, men allt flöt på som det skulle, och fastsyningen mot sidkanten gick också problemfritt. Men den är sladdrig, hela väskan, helt utan styrsel (skulle jag ha satsat på tjockare garn, trots att masktätheten stämde så bra?), och jag tvivlar på att fodret kommer att göra någon större skillnad. Så jag funderar sålunda på att filta väskan lite lätt. Eftersom den är gjord av obehandlat (fårdoftande!) yllegarn, så ska det inte vara några problem, förutom att axelbanden (som redan är i kortaste laget) blir pygmékorta. Så - filta och få styrsel, men kanske inte få på mig den, eller låta vara, och låta den vara ett under av sladdrighet? What´s a girl to do?

Har massor av idéer till hundtröjbok - nu ska de bara förverkligas. Massor av stickning alltså, och en massa mätningar och uträkningar. Hade varit enklare om jag hade haft tre hundar (small, medium och large) att prova på, och mäta på. Försöker att hitta enhetliga mått att utgå ifrån, och så får det bli universalstorlekar - three sizes fits most. Håller på att sticka upp en tröja med fair isle-krage, tyvärr finns inte den ljusblå bottenfärgen här i Nynäs, hoppas att den räcker till hela tröjan (tvivlar dock). Blir nog tvungen att åka in till Stockholm för att fylla på förråden. Stackars mig...

Funderar på om inte Drops Alpacka är tunn nog att använda till pärlmuddar, ska göra ett försök. Har köpt riktiga pärlnålar, om dom passar allt vad pärlor heter, så är det tjugo välinvesterade kronor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0